Mai mult malware în mail: 1 din 125 de email-uri conține fișiere malițioase

de: Octavian Palade
29 03. 2016

În primele două luni ale anului 2016, rata malware-ului în email-uri a continuat să crească, iar distribuirea manuală a rămas cel mai întâlnit tip de înșelătorie în social media, în timp ce numărul atacurilor de tip spam şi phishing au fost în scădere, conform raportului Symantec Intelligence.

Numărul atacurilor de tip malware a rămas ridicat la începutul acestui an, înregistrând o medie de unul la 125 de email-uri, în timp ce în cazul organizaţiilor cu 1.501-2.500 angajaţi rata a fost chiar mai ridicată, unul din 76 de email-uri. Din punct de vedere al industriei, retailul şi construcţiile au înregistrat cea mai mare rată de malware, de unul din 97 de email-uri primite. Specialiștii Symantec apreciază că acestea se numără, totodată, printre primele trei industrii afectate de atacuri de tip spam, după sectorul minier.

În același timp, rata de spam şi phishing au scăzut uşor, cea din urmă înregistrând cel mai scăzut nivel din ultimele 12 luni, conform analizei Symantec referitoare la ameninţări, tendinţe privind securitatea cibernetică şi tendințe economice cu potenţial dăunător.

Înșelătoriile distribuite manual au fost în continuare dominante în social media şi au reprezentat peste 50% din totalul atacurilor. Acest indice este în scădere față de 64,9% cât era în decembrie 2015, însă experții Symantec au constatat o creştere semnificativă a numărului de oferte false, acestea cumulând 38,6% din atacurile din social media, cu 10% mai mult decât la finalul anului trecut, se mai arată într-un comunicat remis Playtech.